• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

Sprawozdanie V kwartał

 

 

Sprawozdanie z realizacji Projektu
„Kreatywny uczeń w innowacyjnej Szkole Podstawowej w Koziegłowach”

 

Projekt realizowany w ramach: Oś priorytetowa XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego dla działania: 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego dla poddziałania 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

 

– V kwartał – rok szkolny 2020/2021

 

Zgodnie z założeniami uczestnikami projektu są uczniowie klas IV - VIII, bez względu na płeć i stan zdrowia. Kontynuowano realizację projektu,  prowadząc dla uczniów cztery rodzaje zajęć, które mają na celu wyeliminowanie trudności
w przyswajaniu umiejętności matematycznych i zniwelowanie barier dotyczących komunikacji w języku angielskim.

 

Ze względu na pandemię COVID-19 zajęcia były zawieszone od 26.10.2020r. Można je było wznowić od 17.05.2021, początkowo w trybie hybrydowym, następnie od 31.05.2021, dla wszystkich zainteresowanych uczniów, w trybie stacjonarnym. Zajęcia prowadzono do 18.06.2021r. W tym czasie  zdołano przeprowadzić 145h  zgodnie z zaplanowanym harmonogramem dla 14 grup 
z  matematyki oraz 11 grup z języka angielskiego, utworzonych we wrześniu 2020r.

 

DORADZTWO ZAWODOWE

 

W październiku rozpoczęły się zajęcia dla grupy ósmoklasistów, ale ostatecznie zostały one zawieszone od 26.10.2020r. ze względu na wprowadzoną naukę zdalną. Zajęcia te zostały przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2021r., po ogłoszeniu przez rząd zmniejszenia obostrzeń wynikających z pandemii i z zachowaniem wszystkich zasad reżimu sanitarnego. Z konsultacji indywidualnych i warsztatów skorzystało 15 zainteresowanych uczniów klasy VIIIa i VIIIb. Uczniowie byli bardzo zadowoleni z możliwości uzyskania takiej pomocy, przed podjęciem decyzji o wyborze kierunku dalszej nauki.

 

 ZAJĘCIA Z MATEMATYKI

 

W drugim półroczu roku szkolnego 2020/2021 organizacja zajęć była zawieszona ze względu na nauczanie zdalne. Powrót do zajęć w szkole nastąpił 17 maja – początkowo w wersji hybrydowej. Starsi uczniowie po powrocie do nauki stacjonarnej byli znudzeni brakiem aktywności i siedzeniem w klasie. Niechętnie podejmowali się wykonywania prac pisemnych, tzw. kart pracy. Część zajęć organizowana więc była na świeżym powietrzu. Wykorzystywano zdobytą wiedzę do zastosowań praktycznych. Uczniowie uczyli się posługiwania taśmą mierniczą. Tematyka zajęć dotyczyła m. in. wyznaczania wysokości obiektów metodą cienia, sporządzania planów boiska szkolnego, wyznaczania promieni kul na podstawie pomiaru obwodu. Inne grupy wykorzystywały mapy, poprawnie odczytując dane z legendy i skali. Uczniowie prawidłowo szacowali odległości między obiektami i średnicę drzew na podstawie pomiaru ich obwodów. Z łatwością wyszukiwali w terenie kształty figur płaskich i przestrzennych oraz porównywali długość, wysokość, szerokość, powierzchnię i objętość różnych obiektów.

 

Młodsi – czwartoklasiści bardzo radośnie przyjęli wiadomość o powrocie na zajęcia z projektu, w których również chcieli brać udział podczas nauki zdalnej. Uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w różnorodnej formie, niejednokrotnie przez zabawę, rywalizację, z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach projektu i przede wszystkim w przyjaznej atmosferze sprzyjało rozwijaniu umiejętności matematycznych. Zajęcia miały formę zarówno indywidualną, jak i grupową. Zadania były zróżnicowane pod względem trudności oraz jakości, przez co wszyscy uczniowie czuli się pewnie i chętnie pracowali we własnym tempie.

 

 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

Uczniowie klas młodszych poprzez gry i zabawy językowe  powtarzali i utrwalali swoją wiedzę oraz umiejętności nabyte podczas nauki zdalnej z zakresu zagadnień gramatycznych, leksykalnych, ortograficznych i fonetycznych. Poznawali nowe struktury gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji, liczne ciekawostki o otaczającym świecie, wiele faktów z różnych dziedzin oraz elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych.

 

Uczniowie z klas starszych, uczestnicząc w zajęciach,  ćwiczyli sprawności językowe, takie jak: słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, pisanie oraz mówienie. Ćwiczyli reagowanie oraz funkcje językowe. Utrwalali swoją wiedzę na takie zagadnienia jak: życie prywatne i towarzyskie, zmiany w życiu, czasowniki z przyimkami, nauka i technika, komputery, dom.

 

Korzystali z nowoczesnych technologii: tablicy interaktywnej, tabletów oraz programów interaktywnych (np. Quizlet, Learningapps, Quizizz), podręczników interaktywnych tj. Starland. Bardzo dobrze współpracowali w parach i grupach.  Nauka przez zabawę, bez oceniania, prowadzona w miłej atmosferze pozwalała uczniom swobodnie komunikować się w języku obcym, co dodatkowo sprzyjało zdobywaniu tej niezbędnej w życiu umiejętności. Ponadto uczniowie nieśmiali pokonywali swoje lęki i nabywali pewności siebie, a poprawność wykonywanych zadań zachęcała ich do dalszej pracy.